take a note please !
assalamualaikum , doakan moga urusan kami dipermudahkan olehNya :) terima kasih .
Still Love My Life: sedikit TEGURAN dari DIRI yang SAYANGKAN agama

titipan doa

ya Allah , permudahkanlah segala urusan kami . tenangkanlah hati kami , hanya padaMu kami berserah.

sedikit TEGURAN dari DIRI yang SAYANGKAN agama

assalamualaikum

Maaf.. Maafkan ana ye .. andai SAHABAT semua TERASA,
Atas segala apa yang ana kata.. Bukan NIAT nak MENGATA atau APA,
Cuma sedikit TEGURAN dari DIRI yang SAYANGKAN agama :) 
Wahai SAHABAT yang ingin bergelar MUSLIMAH,
Marilah UBAHkan diri agar MENJADI lebih BERGUNA,
Bukan UNTUK sapa sapa TAPI hanya UNTUK pada ALLAH dan AGAMA...(^^,)

Adakah aku digelar MUSLIMAH ?
Andai TUDUNG masih di atas DADA ,
Baju KETAT tak terkata...

Adakah aku digelar MUSLIMAH ?
Minyak wangi DIGUNA luar biasa HARUMNYA,
Bukan kerna TIDAK SENGAJA tapi SENGAJA buat buat LUPA,
Agar RAMAI yang memuji tanda SUKA..

Adakah aku digelar MUSLIMAH ?
andai tudung DIKEPALA,
Namun COUPLE tidak pernah DIPUTUSKANNYA,
Maklumlah KATA hanya bercinta KERNA ALLAH,
Tapi NAFSU sendiri yang TIDAK BISA dipelihara...

Adakah aku digelar MUSLIMAH ?
Andai aurat SEMUA sudah TERJAGA,
Namun SOLAT dan PERINTAHNYA,
Dibuat smabil LEWA...

Adakah aku digelar MUSLIMAH ?
Bertudung LABUH juga BERPURDAH,
Namun PROFIL fb tetap terpapar GAMBAR WAJAH,
Tanda diri ingin DIPUJA..

Adakah aku digelar MUSLIMAH ?
Muamalat tidak TERJAGA,
Berborak dengan LELAKI bagai nak GILA,
Apa diKATA semua MEREPEK saja..

Adakah aku digelar MUSLIMAH ?
Andai IBUBAPA tidak diUTAMA,
Namun bila RAKAN dan juga TEMAN BERSUARA,
Yang SALAH pun DIBENARKANNYA...

Adakah aku digelar MUSLIMAH ?
CINTA pada ALLAH diKATA setiap MASA,
Tapi BUAT perintahNYA satu pun TAK ADA..

Sekian sahaja dari AKU yang INGIN bergelar MUSLIMAH,
Namun SUKAR sangat MENGEJARKANNYA..

Maafkan AKU andai SAHABAT semua TERASA,
Atas segala apa yang AKU kata..

Bukan NIAT nak MENGATA atau APA,
Cuma sedikit TEGURAN dari DIRI yang SAYANGKAN agama..

Wahai SAHABAT yang ingin bergelar MUSLIMAH,
Marilah UBAHkan diri agar MENJADI lebih BERGUNA,
Bukan UNTUK sapa sapa TAPI hanya UNTUK pada ALLAH dan AGAMA...

Buat MUSLIM diluar sana jangan ashik LIKE saja,
Tapi TEGURLAH pada semua WANITA,
Untuk LEBIH menjaga AGAMA..

FIKIRlah wahai SAUDARA semua,
ANDAI muslimah TIDAK kau JAGA,
Maka ROSAKLAH agama juga SURI rumah..

share kan pada semua :)

#sumber rakan di facebook :)

0 surat:

Post a Comment

comment seikhlas hati :)

best of best :)

best view : google chrome :)